عایق ژاکت حرارتی (Removable insulation jacket)

عایق ژاکت حرارتی یا removable insulation jacket ، پوششی عایق و نسوز در برابر حرارت و شعله که جه حفاظت تجهیزات به خصوصی همچون توربین ها، بویلرها، فلنج ها و خطوط انتقال و مبدل های حرارتی به کار میرود. ژاکت حرارتی به عنوان جلیقه های حرارتی پارچه های و یا عایق بالشتکی شناخته می شود. به علت سهولت نصب، بهره وری انرژی بالا و کیفیت بالای این محصولات، تقاضای مصرف در صنایع مختلف رو به افزایش می باشد.

 

ژاکت های حرارتی به شکل سفارشی و متناسب با ابعاد هریک از تجهیرات صنعتی ساخته میشوند. رویه ی خارجی عایق ژاکت حرارتی از جنس پارچه های نسوز می باشد از جمله پارچه نسوز فایبرگلاس ساده، فایبرگلاس با روکش سیلیکونی، پارچه های فویلدار، پارچه ی نسوز سرامیکی. پارچه ی نسوز جهت ساخت ژاکت حرارتی متناسب با کاربرد آن و تقاضای مشتری انتخاب میشود.

 

داخل ژاکت حرارتی (عایق بالشتکی) با پشم سنگ و یا الیاف سرامیکی پر میشود. دمای کاربری این عایق ها بسته به جنس عایق از 300 درجه تا 1000 درجه سیلیسیوس متفاوت می باشد.

 

ژاکت های حرارتی هیچ گونه محدودیت ابعادی نداشته و ضخامت آن متناسب با درخواست مشتری طراحی میشود. ژاکت حرارتی به راحتی قابل باز و بسته کردن میباشد.

در ادامه نمونه ای از کاربری این عایق ها را مشاهده میکنید.

برخی از کاربردهای ژاکت حرارتی

عایق کاری ریفاینرها refiners
ژاکت حرارتی توربین های بخار
ژاکت حرارتی Valve
ژاکت عایق لوله ها Pipes
ژاکت حرارتی expansion joint
عایق حرارتی فلنج Flange